aktív részvétel - tréning

Dr. Roger Greenaway 2 napos intenzív tréningje - 2016. december 1-2.

coachoknak, trénereknek, tanácsadóknak, vezetőknek, menedzsereknek, tanároknak és csoportokkal dolgozó szakembereknek

Leadership tools for active engagement

An intensive two-day training workshop with Roger Greenaway, Reviewing Skills Training

Roger_kp_03_hosszu.png

CSOPORT : maximális létszám 20 fő / Group size - max 20 persons

FIGYELEM! részvételi díj kedvezmények

: november 18-ig kedvezményesen: 49.000.- Ft (brutto)

:november 18. után:  59.000.- Ft  (brutto)

A képzés két teljes napot vesz igénybe, így a képzési díj TARTALMAZZA  a napközbeni étkezések díjait is! The registration fee includes meals as well!

HELYSZÍN : Budapest, Kazimír Bisztro

A workshop nyelve angol - tolmácsolást biztosítunk. Language: English

A jelentkezés első lépése a regisztráció kitöltése, majd a részvételi díj átutalása. A hely garantált foglalása a befizetéssel lép életbe!

1. please fill up online registration fom , 2. than transfer the fee to bank account of the Foundation 3. you will get invoice on name you registered in Form

BEFIZETÉS : kéTTé Alapítvány - Erste Bank, 11600006-00000000-60093031 számlára, a megjegyzésebe kérjük írják be, hogy "Roger workshop 2016/12" + résztvevő nevét!

ON-LINE REGISZTRÁCIÓ ITT


 roger_csoport.jpg  roger_port.jpg  roger_kep_02.jpeg


roger_csoport.jpgSave

Save

Save

Save

Save

Save


VEZETŐ, MENEDZSER, COACH VAGY TRÉNER?

Ha Ön vezető, menedzser, coach vagy tréner (vagy mind a négy egyben), akkor látni fogja, hogy az ezen a workshopon kipróbálható, több célra is felhasználható gyakorlatok hatékony eszközeként szolgálnak majd kollegái, ügyfelei aktív részvétel elérésében,

  • legyen szó egy rutin megbeszélésről,
  • egy fontos kérdés megvitatásáról,
  • csoportos/team vagy egyéni coachingról,
  • valamely mindekit érintő probléma megoldásáról,
  • egy fontos döntés meghozatalról
  • vagy bármilyen más csoportot (és vezetőjét) próbáló helyzetről.

Experiential_Learning_Cycles_696.jpg

 

Save

Save

Save


Három példa az aktív részvételt segítő eszköztárból

1. HOL A HELYED?

Amikor megkérdezzük az embereket, hogy mit gondolnak valamiről, nagyon sokáig tarthat, amíg a csoportból mindenki mondott valamit. Ez a módszer (Patkó-ként is ismert) mindekit a lábára állít egy meghatározott tartományban. Azonnal láthatóvá válik mindenki számára, hogy az adott témában menyire különbözőképpen és milyen végletek között gondolkodik a csoport, még mielőtt bárki megszólalna. Ez egy olyan folyamat kezdete, amely igzán segít az embereknek a dolgokat átgondolni, mielőtt megszólalnak – tehát időt takarít meg és emeli a megszólalások minőségét. Ez a folyamat rutinszerűen beágyazódott Dánia egyik legnagyobb IT vállalatának meeting vezetésébe. Szeretik, mert energiát és fókuszált figyelmet hozott a megbeszélésekbe, több véleményt szólaltat meg, lehetővé teszi a mélyebb gondolkodást és az eddigiekhez képest időt takarít meg.

2. FORGÓASZTAL

Ez a gyakorlat segíti a különböző emberek és pozíciók közötti empátia és megértés fejlesztését. Ösztönző lehet az üzlet számára, ha a különböző területek nézőpontját sikerül magunkévá tennünk, illetve bármely csoportnak előnyére válhat, ha képes komolyan fontolóra venni alternatív megoldásokat az eredetileg favorizált megoldás melletti elköteleződés kritikátlan megerősítése helyett. Ahogy a cím is sugallja, mindenki körbemozog az asztal körül, mindíg magáévá téve az adott pozíció/szerep nézőpontját és érveit. A közelmúltban Margaret Heffernan számolt be TED cikkében a Forgóasztal érdekes munkahelyi alkalmazásáról: “Amikor az éves büdzsét tervezik a vállalatnál, akkor minden osztály vezetője megtervezi a saját osztályának büdzséjét, de ezután annyira meggyőzően kell elmagyaráznia egy másik osztályt vezető kollegájának, hogy az képes legyen megvédeni azt a vezetői meetingen. A vezető műszaki menedzser a marketing érdekében érvel, a sales vezető a gyártásért szólal fel és a vevőiszolgálat pedig a műszaki osztály szükségeleteit magyarázza.


DR. ROGER GREENAWAY – az aktív feldolgozás (active reviewing) módszer szakértője

“18 év tanítás, tréning tartás és tréner képzés után felismertem, hogy az egyre növekvő érdeklődésem a feldolgozási készségek és módszerek iránt a gyakorlati munka egy olyan területe volt, ami meghatározó a siker szempontjából mindenki számára, aki a tapasztalás feldolgozásával foglalkozik”

Sok tanár, tréner, coach és tanácsadó számára a tapasztalás, az eseménysor reflektálása, feldolgozása a legnagyobb kihívás. Pontosabban, hogy az emberek mit éreznek kihívásnak az kultúráról kultúrára változik, legyen az nemzeti vagy vállalati kultúra. Roger úgy találta, hogy bármi legyen is a kihívás, a megoldás gyakran abban rejlik, hogy ha ad valami tennivalót a tanulóknak (legyen az a coachee, a tréning résztvevő vagy a betanuló kollega), ami támogatja a reflexiójukat és segíti őket abban, hogy képesek legyenek kifejezni tapasztalataikat és ötleteiket mások számára.

36 országban dolgozott, csakúgy, mint hazájában, az Egyesült Királyságban keresztűl-kasul, hogy tanítsa és támogassa a feldolgozás/reflexió témáját és a hozzá kapcsolódó készségeket. Úgy tűnik, hogy nincs határa annak a környezetnek (kint a természetben, bent egy irodában), ahol az emberek fejleszteni szeretnék feldolgozási készségeiket. Roger a mai napig élvezi azt a kihívást, amit ezeknek a készségeknek és technikáknak az új környezetben, új célokkal történő alkalmazása jelent.

Erősen hiszi, hogy annak képessége, hogy tapasztalatainkból tanuljunk az egyik legfontosabb készségünk, amit egy személy birtokolhat. Ezért embereket képez, hogy utakat találjanak ahhoz, hogy azok, akikkel dolgoznak képesek legyen tanulni abból, amit csinálnak.

Leader, manager, coach or trainer?

If you are a leader, manager, coach or trainer (or a mix of all 4 roles) you will find that the multi-purpose tools that you try out in this workshop will provide you with effective ways of engaging people in meetings, discussions, coaching, problem-solving, decision-making and other routine or challenging group processes.

Everyone wants to participate!

It often happens that leaders want people to participate more (and the people they are leading also want to participate more!) but participation remains low because the leader cannot find the right kind of tool or task that enables people to join in in a meangful way.

Tools for active engagement

This workshop is designed to equip you with a bulging toolkit of methods for active engagement that you can use effectively with your work team or learning group.

Experience is the best teacher

What these tools have in common is the philisophy that "Experience is the best teacher". Many managers and trainers share this belief, but may not have the best tools for ensuring that experience actually does lead to useful learning and improved performance. By taking part in this workshop you will have a range of tools that you can use to help people turn experience into valuable learning.

MINDENKI RÉSZT AKAR VENNI!

Elég gyakran előfordul, hogy egy csoport vezetője szeretné elérni, hogy a csoportja aktívan részt vegyen (és a csoport is részt akar venni), de a részvétel mégis igen alacsony színvonalú marad, mert a csoportvezető nem találja meg a megfelelő feladatot/eszközt, amely lehetővé tenné az értelmes részvételt.

 

AKTÍV RÉSZVÉTELT SEGÍTŐ ESZKÖZÖK

Ez a workshop arra lett tervezve, hogy gazdag eszköztárral lássa el a résztvevőit úgy, hogy  képesek legyenek használni annak tartalmát tanuló csoportjaikkal vagy munkahelyi csapataikkal folytatott munkájuk során.

 

A TAPASZTALAT A LEGJOBB TANÍTÓ

Ezekben az eszközökben az a filozófia a közös, hogy “a tapasztalat a legjobb tanító”. Sok vezető és tréner vallja magáénak ezt a hitet, de nem biztos, hogy rendelkeznek a megfelelő eszközökkel, amelyek biztosítják, hogy a tapasztalás valóban használható tanuláshoz és a teljesítmény fejlődéséhez vezet. Ha részt vesz ezen a workshopon, olyan eszközök széles körét sajátíthatja el, melyek lehetővé teszik, hogy résztvevői tapasztalását értékes tanulássá változtassa.

 


 

 

Ez az egyszerű gyakorlat mély hatással volt. Mindenki másnak a szemén keresztűl kellett, hogy lássa az egész vállalatot. Kötelességüknek érezték, hogy a legjobb munkát végezzék, már csak azért is, hogy az éppen őket képviselő kollegájuk is így tegyen majd. Meg kellett hallgatniuk egymást, nem csak megvárni, míg ők következnek. Lényegében empátiát tanultak: az, hogy minden vezető egy társa szemén keresztűl látta a vállalatot, megtanította őket értékelni az egymás közötti éltető kapcsolataikat és függőségeiket. (forrás: http://ideas.ted.com/the-secret-ingredient-that-makes-some-teams-better-than-others/)

3. A HIÁNYZÓ KOLLEGA

Ez a gyakorlat minden csoportnak vagy csapatnak segíthet előrejutnia. Mivel mind elemző, mind kreatív készségeket magába foglal, így az emberek számára különböző utakat kínál a részvételre. A csoport készít egy igen részletes képet arról a személyről, akiről úgy gondolják segítene nekik előrejutni, hatékonyabbá/együttműködőbbé/kommunikatívabbá/bevonóbbá/kreatívabbá válni, mind attól függően, hogy a csapat mit gondol arról, hogyan szeretnének fejlődni. Megteremteni ezt a személyt egy értékes folyamat, amit követően több lehetőség kínálkozik. “Egy olyan multinacionális vállalatnak ajánlottam ki a HIÁNYZÓ KOLLEGA folyamatot, amely szeretett volna egy ügyfél-központúbb kultúra irányába elmozdulni. Minden csoport, illetve alcsoport készít egy hatalmas képet egy bizonyos típusú ügyfélről – az átlagos ügyfél, a bonyolult ügyfél, az új ügyfél, a tökéletes ügyfél, a lehetséges ügyfél és a belső ügyfél. Minden részleg megbeszélés alkalmával legalább egy széket fenttartanak az “ügyfélnek”. Ha nincs jelen valódi ügyfél, akkor az egyik nagy, rajzolt ügyfelet előveszik és beültetik a székbe. Bármikor, amikor az ügyfél szemszőgéből kell látni a témát, a megbeszélés résztvevői beszélnek az “ügyfélhez”, illetve az “ügyfél” székéből beszélnek.”


 

 

Amikor a Brathay-nál dolgozott (https://www.brathay.org.uk/) az ő feladata volt az outdoor vezető fejlesztő roger_portre1.jpgprogramok tervezése, értékesítése, facilitálása és irányítása. Ügyfeleik a bankszektorból, kereskedelemből, iparból és a közigazgatásból érkeztek, például az IBM, JLP, Barclays, Plessey és Sainsburys. A PhD disszertációja a Erőteljes tanulási tapasztalatok a menedzsment képzésben, fejlesztésben címet viselte (Lancasteri Egyetem, 1995) Azóta elsősorban vezetőképző szervezeteket oktat feldolgozás/reflexió témában. Az utóbbi években vezetőkkel a “Big Picture gondolkodás” elsajátításában és feldolgozó/reflexiós módszerek menedzsment eszközzé formálásában dolgozik.“

 

Több információ Rogerről és a tőle tanulható módszerekről az Active Reviewing Guide honlapján illetve a Youtube-on

http://reviewing.co.uk/

http://reviewing.co.uk/_site.htm

https://www.youtube.com/user/rogerreview

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

 

 

Three examples from the active engagement toolkit

  1. Where do you stand? When asking people for their thoughts it can take a long time before everyone in the group has spoken. This method (also known as Horseshoe) has everyone on their feet standing on a spectrum. Everyone can instantly see the range and spread of views before a word is spoken. That's the beginning of a process that really helps people to think things through before they speak up – so it saves time and improves quality.
  2. Standing in the shoes of another. This exercise (also known as Turntable) helps develop empathy and understanding of other people and positions. It can help a business see things from the points of view of different stakeholders, or it can help any group to seriously consider alternative solutions rather than expressing increasing loyalty to their initial favourite. As the title suggests, everyone moves round all the positions represented at the table.
  3. Missing Person. This exercise can help any group or team move forward. It involves both analytical and creative skills – so it provides different ways for people to participate. The group create a detailed drawing of the kind of person who they think would help the group to move forward and become more effective / co-operative / communicative / inclusive / creative – all depending on the group's views about how they want to move forward. Creating the person is a valuable process, after which there are a number of options...

For more information see the Active Reviewing Guide at http://reviewing.co.uk